Registrera dig

ATT HANDLA PÅ CHARLIES


BETALNINGSALTERNATIV

Hos oss kan du betala med kort eller med faktura via Klarna. 

 

FRAKT OCH EXPEDITON

Du kan välja att hämta dina varor i Jönköpingbutiken, i någon av Granngårdens butiker eller på DHL Service Point. Frakten är gratis vid hämtning i butik. Om du väljer frakt med DHL kostar det 69 kr. Leveranstiden är normalt 2-5 arbetsdagar. Avisering sker via sms då ert paket nått fram till ombudet. Tänk på att skriva rätt mobilnr på er beställning. Efter 6 dagar skickas påminnelse 1 och efter 10 dagar påminnelse nr 2. Efter 14 dagar går paketet i retur om det ej blivit uthämtat. Via aviseringen får ni ett sändningsnummer som skall uppges då paketet hämtas ut. Glöm ej ta med er legitimation. Viktigt är att ni hämtar ut era paket omgående, då fakturan hos Klarna skall betalas på 14 dagar. Görs ej detta i tid läggs en påminnelseavgift på er faktura som måste betalas utan undantag. Tänk på att även fakturor på julklappar måste betalas innan förfallodatum. Är ni osäker på om returen hinner komma Charlies tillhanda innan detta datum, är det upp till er som kund att själva kontakta Klarna och skjuta upp förfallodatumet. Ni når Klarna på tel: 08-120 120 10. Detta kan Charlies inte hjälpa till med. Ert paket ligger kvar hos ombudet under 14 dagar. Efter denna tid går ert paket i retur till Charlies. Ni som kund står då för fraktkostnaden tur och retur samt den extra hanteringskostnader som uppstår då paketet förblir outlöst. Förnärvarande är denna engångsavgift 400:-.


KAMPANJER, ERBJUDANDEN, PRISER & RABATTKODER

Alla kampanjer i vår webbshop gäller just bara i vår webbshop. Gäller en kampanj även i butiken så redovisas det tydligt i webbshopen. Vi utgår alltid från ordinarie pris då vi anger en rabatt. Alltså gäller rabatter och koder endast för varor till ordinarie priser och dessa går inte att kombinera. Om en vara finns på rea och vi samtidigt har en kampanj så är det alltid det pris som blir bäst för kunden som gäller. Vi förbehåller oss rätten att inte leverera till utsattpris om tryckfel/stavfel alternativt felaktiga priser angivits. Kund meddelas detta och köp hävs om kunden ej är beredd att betala rätt pris.

RETURER

Hos Charlies har du alltid 14 dagars öppet köp, under december månad är öppet köptiden förlängd till 10 januari iomed julklappshandeln.
(Returen ska vara oss tillhanda senast 14 dagar efter leveransdatum, alltså det datum paketet skickades från Charlies)
Ångrar ni ert köp, följer ni instruktionerna som följer med i ert paket vid leverans.
- Ni står själva för returkostnaden som förnärvarande är 69:-
- Innan varorna skickas i retur skall Charlies alltid kontaktas via mail, webshop@charlies.nu.
- Om du har hämtat ditt paket hos DHL bifogas en retursedel som sätts på det paket som skall returneras.
- Om du har hämtat ditt paket hos Granngården måste du maila oss för att få retursedeln skickad till dig.
- Om du har hämtat paketet hos DHL så ska paketet lämnas in på samma Service Point det hämtades ut på.
- Om du har hämtat paketet hos Granngården så skriv i mailet till oss vilken DHL Service Point du vill lämna paketet på.
- Varan får under inga omständigheter skickas på annat vis än med denna returlapp, då varan på så vis är försäkrad.
- Tänk på att varan skall vara i oföränderligt skick och i originalförpackning om returen skall godkännas samt att alla lappar skall sitta kvar på varan.

REKLAMATIONER

Skulle ert paket ha synliga skador vid leverans, skall reklamation göras direkt hos ombudet (Service Point), innan ni tar emot ert paket. Upptäcker ni en skada på varan trots att paketet inte haft några yttre synliga skador, ber vi mailar Charlies per omgående, samt bifoga digitalt foto på den deffekta varan. webshop@charlies.nu. Vi står då för returfrakt samt ombesörjer att ni får en frisk ersättningsvara snarast möjligt. I vissa fall vid ringa skador kan Charlies och ni som kund komma överens om en mindre prisreducering av den deffekta varan. Detta förutsatt att det är er (kundens) önskan och att skadan är av en sådan ringa art att leverantören inte kräver varan i retur. För att en reklamation skall godkännas, skall varan vara helt rengjord och t ex täcken vara tvättade, annars tar vi ej emot dem.

Skulle det uppstå en meningsskiljaktighet mellan er som kund och Charlies H&H följer vi alltid konsumentköplagens riktlinjer och ARNS beslut. Charlies Häst & Hund jobbar givetvis mot att alla kunder skall vara nöjda och självklart strävar vi efter att lösa problem direkt med kunden, utan att blanda in externa parter.

FOTON

Varans färg på bilderna kan i vissa fall skilja sig något från färgen på den verkliga varan. Ljus, datorinställningar m.m. kan påverka att varans färg inte återges exakt så som i verkligheten. Våra bilder i shoppen kommer både från våra leverantörer och bilder vi tagit själva. För att ni som kunder skall få samma känsla som vi har i våra fysiska butiker, har vi valt att fotografera mycket själva. Bilder från vår sida är inte ok att använda utan vårt godkännande. Detta gäller även för ridsportsbloggare. Har ni önskemål om att använda våra bilder, maila oss på webshop@charlies.nu och tala om till vilket ändamål ni önskar bruka bilderna.

PERSONUPPGIFTER

För att handla på Charlies webbutik måste du ha fyllt 18 år. Därför ber vi om ditt personnummer vid beställning. Vi tar även in övriga uppgifter såsom adress och telefonnummer. Vi samlar in och lagrar personuppgifter för att:

- Våra kunder ska kunna följa upp och hantera sina köp hos oss
- Vi ska kunna hantera beställningar
- Vi ska kunna fullgöra våra rättsliga förpliktelser
- Vi ska kunna hantera kundserviceärenden
- Vi ska kunna utveckla och förbättra våra erbjudanden

Vår policy är att lagra personuppgifter i 36 månader. Våra kunder kan när som helst begära att få sina uppgifter raderade och/eller få ett utdrag som visar vilka uppgifter vi har lagrade. Du kan enkel via din profilsida klicka i att du vill få ut alla uppgifter eller bli raderad. Du får uppgifterna via mail. 

KUNDSERVICE

webshop@charlies.nu